یک آواز

یادداشت روزانه

یک آواز

یادداشت روزانه

همون چیزی هستی که من می خوام

یکی از قشنگترین شعر های حافظ :

دیشب به سیل اشک ره خواب می زدم
نقشی به یاد خط تو بر آب می زدم
ابروی یار در نظر و خرقه سوخته
جامی به یاد گوشه محراب می زدم
هر مرغ فکر کز سر شاخ سخن بجست
بازش ز طره تو به مضراب می زدم
روی نگار در نظرم جلوه می نمود
وز دور بوسه بر رخ مهتاب می زدم
نقش خیال روی تو تا وقت صبحدم
بر کارگاه دیده بی خواب می زدم

 

و یکی دیگه :

شبی دل را به تاریکی ز زلفت باز می جستم
رخت می دیدم و جامی هلالی باز می خوردم

کشیدم در برت ناگاه و شد در تاب گیسیویت
نهادم بر لبت لب را و جان و دل فدا کردم
  ( بد به من نگاه نکنید ... من که نه ! حافظ خان با ساقیان پری وشش ! )

نظرات 4 + ارسال نظر
نشاط چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:17 ب.ظ http://forooghfarokhzad.mihanblog.com

سلام
بلاگ جالب دارین
یکی از لوگوهای قبلیه من لوگوی فعلی شماست
وقت نکردم همه مطالبتو بخونم بعدا این کارو می کنم
همیشه شاد باشی

پیام آزادی چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:19 ب.ظ http://paiamazadi.blogfa.com

salam dooste gerami
matalebe jalebi neveshtin har chand vaght nakardam kamel bekhanam
arezooye moafaghiate roozafzoon ra baraye shoma khastarim

هاله چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:53 ب.ظ http://mehraab.blogfa.com

سلام ملیحه جان

وبلاگ قشنگ و زنده ای داری
مثل خودت

ممنون بابت نظر.... دختر با احساس

یک دوست چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:07 ب.ظ

سلام
واقعا مطالب زیبایی هستند و این نشانگر حسن سلیقه و دید زیبای شما بخصوص در مورد شعرهای حافظ می باشد.
البته من دوست دارم در این روز به خصوص از زندگیتون یک غزل از حافظ با مضمون ولادت به انتخاب خودتون د وبتون ببینم و اون رو به شما تقدیم کنم.
سلامت باشید خداحافظ.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد