یک آواز

یادداشت روزانه

یک آواز

یادداشت روزانه

شعر قشنگ اصفهانی


به فدای لب لعل تو که جفتی شیکر س
به خدا بوسه تو قوتی قلب و جیگرس 
مهی من عشق تو از بهری ما درد سرس 
رخ ماه تو زیارتگهی جن و بشرس 

 من به قربون گوشائی تو که از بیخ کرس 

مزهء ماچ تو همچون گز اصفهونس 
دهنت معدن قند و عسل لنبونس 
از زور سرخی لپائی تو مثال خونس 
خم ابروئی تو باریکتر از قیطونس 


 قرص سیمائی تو پاکیزه چو قرص قمرس  

بس کی مقبولی من ازفکری توغافل نیمیشم 
به خدا من به کسی غیر تو مایل نیمیشم ! 
به وصالی تو چرا یک دفه نایل نیمیشم ؟ 
شدم از عشقی تو دیوونه و عاقل نیمیشم 

صب تا شوم فکری تو در مغز من دربدرس 

دیگه از بهری ما ای جونی دلم ناز نکن
ساز ما کوکه بیا جونی ما ناساز نکون
جفتی مرغ از بر من بیخودی پرواز نکن
 بند شلوار منا اولی شوم واز نکن 

جیگرم – آتیشی عشقت تو دلم شعله ورس 


شعر طنز با لهجه اصفهانی غزل کوچه باغی " م . گیوی"
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد